Tautan Kasih

Assalamualaikum
Minggu ini saya cuba menghias kek perkahwinan 2 tingkat. Kek coklat moist ini dijadikan 2 tingkat dan dibentuk bakul. Rasanya lebih mudah kek dihias bentuk bakul berbanding dibuat steam buttercream. Kek steam bc memang lebih cantik sebab rupanya seperti fondant tetapi bagi saya yang tidak selalu membuatnya, hasilnya tidak begitu memuaskan. Jadi tidak mustahillah harga kek steam bc lebih mahal daripada bc yang hanya dilepa saja. Inilah kek bakul yang saya hias dengan bunga gumpaste.

Sekarang ini suka buat bunga gumpaste...rasa seronok pulak... macam balik zaman kanak-kanak dulu.... Cuma bunga ros tu saya beli siap di kedai jer....Mudah kan?

Apa-apa pun membuat dan menghias kek perlu selalu dilakukan barulah kita memperoleh kemahirannya.

0 comments:

tentang blog

Menerima Tempahan untuk Kek Kukus Buahan-buahan

tentang saya

diet pills